Stara się uzupełnić brakujące wiadomości.. Zadania logiczne - klasa 5; Zadania na szóstkę - graniastosłupy.. Zespół wyrównawczy liczył 7 uczniów klas szóstych i 8 uczniów klas czwartych i piątych.- umożliwienie uczniom wykorzystania zdobytej wiedzy do porozumiewania się na miarę możliwości ucznia .. Zespól ten moŽe skupiaé uczniów z kilku klas równoleglych, a nawet sqsiednich.Zarówno dzieci z dysleksją rozwojową mające fragmentaryczne zaburzenia funkcji, jak i dzieci o globalnym opóźnieniu rozwojowym winne być objęte tym samym programem zajęć (wg H. Spionek).. Zajęcia odbywały się raz w tygodniu na przemian dla klas IV i V oraz VI.. Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:Program zajęć wyrównawczych z matematyki dla grupy 6.1. zajęcia pozalekcyjne realizowane w ramach projektu.. Po pierwszym semestrze nie przeprowadzono oceny efektywności udzielanego mu wsparcia, gdyż taka ocena - według nauczycieli - dotyczy tylko zajęć specjalistycznych.Podczas zajęć wyrównawczych uczniowie nie będą otrzymywali ocen szkolnych.. Wszelkie wątpliwości związane z przestrzeganiem PSO czy oceniania należy wyjaśniać z zachowaniem drogi służbowej:z matematyki w dalszym etapie kształcenia.. Zespół nauczycieli i specjalistów pracujących z dzieckiem, co najmniej dwa razy w roku szkolnym, dokonuje bowiem okresowej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia .Zajęcia te zapobiegają powstawaniu problemów emocjonalnych, jakie wynikają z nieradzenia sobie na codziennych zajęciach..
Karta oceny postępów szkolnych ucznia.
Ocena efektywności działań dydaktyczno-wyrównawczych to określenie poziomu opanowania wiadomości i umiejętności wynikających z realizowanego programu nauczania.Najogólniej ujmując ocenianie w szkole polega na określeniu przez nauczyciela wiedzy i umiejętności ucznia w pewnej umownej skali.. Od klasy IV szkoły podstawowej jest to skala ocen cyfrowych od 1 do 6, a w klasach młodszych I-III ocena opisowa z możliwością stosowania innej skali przy ocenianiu bieżącym.Wszyscy uczniowie, którzy brali udział w zajęciach dydaktyczno - wyrównawczych opanowali technikę czytania, czytania ze zrozumieniem oraz czytania z podziałem na role.. Zamiana lekcji na zajęcia zintegrowane, brak dźwięku dzwonka, ocena opisowa osiągnięć zamiast cyfrowej, świadectwa zawierające opis efektów działań dydaktycznych i postaw dziecka - wymagania te niejednokrotnie sprowadzają się do tytanicznej pracy nauczyciela.PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA NA LEKCJACH MATEMATYKI W KLASACH IV - VIII Celem przedmiotowego oceniania jest: notowanie postępów i osiągnięć ucznia, ( funkcja informacyjna) wspomaganie procesu nauczania i uczenia się,(funkcja wspomagająca) motywowanie uczniów do pracy, ( funkcja motywująca) Na początku każdego roku szkolnego uczeń i jego rodzice zostają zapoznani z wymogami3..
PSO z matematyki jest udostępniony uczniom i rodzicom na stronie internetowej szkoły.
Szachy; Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki dla klasy VI; Program zajęć wyrównawczych z matematyki dla uczniów klasy Vwymagań z matematyki na poszczególne oceny szkolne oraz o sposobie i zasadach oceniania na zajęciach tego przedmiotu.. Zajęć w I semestrze roku szkolnego 2014/2015 odbywało się 16 godzin.. Uczeń zaczął samodzielnie rozwiązywać proste zadania.Ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej to dokument obowiązkowy w toku pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.. Obejmuje on wymagania konieczne i podstawowe, co ma umożliwić osiągnięcie skuteczności w uczeniu uczniów .W pracy z uczniem skupiałam się przede wszystkim na rozwijaniu mocnych stron i kształtowaniu pozytywnej samooceny ucznia oraz rozwijaniu umiejętności społecznych, komunikacyjnych i interpersonalnych.. Matematyka i fizyka W pracy z uczniem słabym nie powinno się jednoznacznie rozdzielać metod pracy z uczniem na zajęciach przedmiotowych i poza nimi (oczywiście zdając sobie sprawę ze specyfiki pracy na lekcji i pracy ucznia poza lekcją).. Na podstawie odpowiedzi ustnych, rozwiązanych zadań i prac praktycznych, wypełnionych kart pracy oraz pracy uczniów na zajęciach będzie można (wspólnie z dziećmi) określać luki i braki w opanowaniu przez nich podstawowych wiadomości i typowych .Przyczynami niedostatecznych postępów w nauce matematyki są najczęściej: - niski iloraz inteligencji, ..
Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze z matematyki prowadzone przez mgr Renatę Kwapisz .
Zrealizowano 74/96 godzin.Ocena efektywności realizowanych zajęć 2012/2013 Na zajęcia uczęszczało czworo uczniów, którzy zostali na nie zakwalifikowani na podstawie opinii Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej tj. .. Na zajęciach realizowano cele wynikające z udzielanej uczniom pomocy psychologiczno - pedagogicznej oraz realizowano podstawowe zagadnienia zawarte w Programie Edukacyjno .Bartek - na podstawie opinii PPP - ma dostosowane wymagania edukacyjne i uczęszcza na zajęcia wyrównawczo-dydaktyczne z matematyki.. Oceny cząstkowe na bieżąco są wpisywane do dziennika elektronicznego.. Nauczyciel informuje ucznia i jego rodzica (prawnego opiekuna) o przewidywanej ocenie semestralnej i końcoworocznej (ocena proponowana - wpisana do dziennika elektronicznego) Ogólne kryteria ocen z matematyki 1.. Program zajęć wyrównawczych z matematyki dla grupy 6.1 zajęcia pozalekcyjne realizowane w ramach projektu " One Two Three - eksperymentujemy z matematyką i językiem angielskim - program rozwijania kompetencjiProgram zajęć przewidziany jest do realizacji w klasach IV - VI na 60 godzinach zajęć dodatkowych z matematyki (o charakterze wyrównawczym)..
... TECHNIKI SZKOLNE: EDUKACJA MATEMATYCZNA.Sprawozdanie z zajęć wyrównawczych z matematyki dla klas IV - VI.
Przy wydatnej pomocy nauczyciela rozwiązuje bardzo proste zadania.. Ponadto doskonaliłam samodzielność ucznia, kształtowałam umiejętności radzenia sobie z emocjami i stymulowałam ogólny rozwój chłopca.Najwięcej zmian związanych z wdrażaniem reformy edukacji dotyczy nauczycieli nauczania zintegrowanego.. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze to motywacja do nauki i rozbudzanie zainteresowań, ale także kształtowanie samodzielności.. Stosowane różnorodne ćwiczenia udoskonaliły technikę czytania ze zrozumieniem.. ORGANIZACJA ZAJĘĆ Zajęcia organizowane są 2 razy w tygodniu po 1 godzinie lekcyjnej.Liczba godzin zajęć wyrównawczych Zajęcia wyrównawcze obejmują 30 godzin w wymiarze 1 godzina tygodniowo.. Nauczyciele stosownie do poleceń poradni obniżyli uczniowi wymagania edukacyjne z poszczególnych przedmiotów.. reguł i zasad obowiązujących na zajęciach lekcyjnych, w czasie przerw międzylekcyjnych, internacie, w trakcie zajęć warsztatowych, w określonej sytuacji/ zna ale nie przestrzega.. Jest przeznaczony dla uczniów spełniających warunki regulaminu rekrutacyjnego opracowanego przez SYNTEA S.A., a więc dla dzieci, których średnia ocen z matematyki nie przekroczyła 4,5.2 niezbędną formę pomocy dla uczęszczających na nie uczniów, którzy zdobywali wiedzę poprzez zabawę, doświadczenie wykorzystując różne środki i pomoce typu: liczymy z guzikami, korale matematyczne, wielkie zakupy, poczta, liczmany warzywa, monety, kolorowe liczby, składany zegar, ślimak, klocki śnieżynki, klocki listki, samochody.. Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności matematycznych w klasach V-VI.. Widoczna jest też poprawa w zakresie pisania, uzupełniania zdań wyrazami w odpowiedniej formie, budowania zdań, a także w ortografii.. Systematycznie bierze udział w zajęciach wyrównawczych z matematyki, wykazuje zainteresowanie możliwością poprawy ocen.wyrównawczych z matematyki dla klasy 5 szkoły podstawowej Na podstawie programu "Matematyka z plusem" dla II etapu edukacyjnego (klasy IV-VI) dopuszczonego przez MEN do użytku szkolnego i wpisanego do wykazu programów (numer w wykazie: DKW- 4014-138/99) opracowała Grażyna Kędziaktyczno-wyrównawcze dla tego zespolu majq na celu wdraŽanie do samodzielnego pokonywania trudnoéci i moŽna je organizowaé došé rzadko np. jeden raz na dwa tygodnie, ale koniecznie wtedy, gdy poj awiajq sie trudnošci u kilku uczniów..